خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی
سرخط خبرها

توصیه‌های فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در آستانه ۱۳ فروردین | با ماهی‌قرمزها چه کنیم؟

  • کد خبر: ۲۱۹۳۶۳
  • ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۷
توصیه‌های فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در آستانه ۱۳ فروردین | با ماهی‌قرمزها چه کنیم؟
سرهنگ جمشید محبت‌خانی، با توجه به درپیش‌بودن «روز طبیعت»، چند توصیه مطرح کرد که شامل نکاتی درباره سبزه‌ها و ماهی‌قرمزها هم می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: افرادی که در طبیعت حضور پیدا می‌کنند از روشن‌کردن آتش خودداری کنند، چراکه آتش‌افزوزی، با توجه به وزش باد شدید در فصل بهار، ممکن است به وقوع حریق گسترده منجر شود.

وی، با تأکید بر ضرورت خودداری از رهاکردن زباله در طبیعت، اظهار کرد: خیلی از زباله‌ها، که از جمله آن‌ها می‌شود به بطری‌ آب معدنی و شیشه‌ای اشاره کرد، اگر در طبیعت باقی بمانند، بعدها، باعث آتش‌سوزی می‌شوند. این زباله‌ها ممکن است، طی تابستان، بر اثر تابش نور خورشید، موجب آتش‌گرفتن عرصه‌های طبیعی شوند.

محبت‌خانی، با بیان اینکه محیط‌بانان در تعطیلات نوروزی با آماده‌باش بیشتر مشغول کار هستند و با تخلفات برخورد می‌کنند، گفت: مردم نیز، اگر موردی از آتش‌افروزی یا قطع درختان را مشاهده کردند، با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند یا، اگر محیط‌بانان را دیدند، به آنان اطلاع دهند تا با خاطیان برخورد کنیم.

وی، با اشاره به نحوه رهاسازی ماهی‌های قرمز در «روز طبیعت»، اظهار کرد: مردم ماهی‌های قرمز را در رودخانه‌ها و تالاب‌ها رها نکنند، چون ممکن است حامل بیماری‌هایی باشند که منجر به تلف‌شدن آبزیان آن پهنه آبی شود؛ ماهی‌های قرمز را در محل‌هایی رها کنند که دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مشخص کرده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: در «روز طبیعت»، سبزه‌ها را در آب‌ها رها نکنید، چراکه موجب انتقال سموم و بیماری و منجر به تلف‌شدن گونه‌های گیاهی و جانوری شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->